23 серп. 2024 р.
Bosch Race eCBS радикально змінює підхід до гальмування та проходження поворотів на гоночних мотоциклах
Зменшення часу на проходження поворотів, поліпшення результатів кола, досягнення видатних показників — усе це є головними цілями для гонщиків та їх команд. Один з ключових моментів – фаза гальмування перед входженням в поворот. Компанія Bosch запропонувала нову систему Race eCBS, яка спеціально розроблена для спортивних мотоциклів, щоб полегшити цю задачу.
Вперше ця інноваційна гальмівна система була впроваджена на новому мотоциклі Ducati Panigale V4. «Фахівці Bosch і Ducati Engineering дуже плідно попрацювали над функцією, що поліпшує ефективність гальмування і керованість мотоцикла під час поворотів на треку», — коментує Февзі Йилдирим, який очолює підрозділ двоколісних транспортних засобів та автомотоспорту Bosch в Європі.
Проектування системи почалося з вдосконалення функції eCBS, яка базується на технології ABS від Bosch для преміальних мотоциклів. Її особливістю є автоматичне збільшення тиску на заднє гальмо при натисканні переднього, що робиться без жодної участі водія. Відштовхуючись від цієї базової функції, команди Bosch і Ducati адаптували систему для умов гоночних треків.
Постійний моніторинг даних для оптимального гальмування
Щоб забезпечити максимальну ефективність гальмування на задньому колесі, система аналізує тиск передніх гальм, кут нахилу мотоцикла, кут бічного ковзання та стан заднього колеса. Ці дані аналізуються зі швидкістю 100 разів на секунду, що дозволяє абсолютно точно розрахувати оптимальний тиск на заднє гальмо, зберігаючи при цьому стабільність транспортного засобу. Важливо зазначити, що ця функція працює лише в гоночних режимах ABS, коли контроль заднього колеса здійснюється вручну.
Додатково, система Race eCBS утримує тиск на задньому гальмі навіть після того, як гонщик відпустив переднє гальмо, що допомагає повернути мотоцикл на оптимальну траєкторію.
Основними перевагами цієї технології є покращена стабільність при гальмуванні, зменшений час на поворотах та загальне підвищення ефективності їзди без потреби в додаткових маніпуляціях із заднім гальмом. Це дозволяє навіть професійним гонщикам досягати кращих результатів на треку.
«Ducati завжди прагнула до інновацій та максимальної ефективності своїх байків. Нова гоночна система eCBS підвищує гальмівні можливості мотоцикла та дозволяє пілотам досягати рівня, який раніше був недосяжним», — пояснює Алессандро Валія, офіційний тестувальник Ducati, який брав участь у розробці системи.
Система імітує техніку гальмування професійних гонщиків, створюючи тиск на заднє гальмо навіть після повного відпускання переднього гальма. Це особливо корисно для спортсменів найвищого рівня, оскільки дозволяє зосередитися на інших важливих аспектах їзди.
Цей проект є черговим етапом у більш ніж 15-річному партнерстві між Bosch і Ducati. Він демонструє здатність обох компаній розробляти інноваційні рішення, які підвищують безпеку мотоциклістів, не впливаючи на враження від їзди та продуктивність.