top of page

Bosch підготували одразу кілька нових систем активної безпеки для мотоциклів

4 жовт. 2024 р.

Bosch анонсували шість новітніх систем допомоги мотоциклістам на базі радарів, які мають зробити сучасні мотоцикли ще безпечнішими та комфортнішими.

Bosch анонсували шість новітніх систем допомоги мотоциклістам на базі радарів, які мають зробити сучасні мотоцикли ще безпечнішими та комфортнішими. П’ять з шести – абсолютне ноу-хау у світі мотобудування. А чотири з них будуть представлені на новій моделі KTM, дебют якої відбудеться вже у листопаді.


За даними Bosch, ці нові технології можуть суттєво знизити рівень аварійності мототранспорту. «Ключовою метою Bosch є зробити їзду на мотоциклі ще безпечнішою та комфортнішою, застосовуючи інноваційні технології – при цьому зберегти рівень задоволення від самої їзди», – говорить Джефф Ліерш, голова підрозділу двоколісних транспортних засобів та силових видів спорту в Bosch. «І нові функції є ще одним кроком у цьому напрямку, ми раді, що KTM є нашим клієнтом та партнером на цьому шляху».


Отже які ж системи розробили в Bosch:

• Адаптивний круїз-контроль із зупинкою та рушанням (ACC S&G)

• Допомога при груповій їзді (GRA)

• Асистент дистанції під час їзди (RDA)

• Асистент екстреного гальмування (EBA)

• Попередження про наближення ззаду (RDW)

• Попередження про зіткнення ззаду (RCW)


Адаптивний круїз-контроль із зупинкою та рушанням (ACC S&G)

Bosch вдосконалює адаптивний круїз-контроль на основі радара завдяки новій функції Stop and Go. Існуючий ACC призначений для підтримання встановленої дистанції між мотоциклом і транспортним засобом попереду, але все ще вимагає повного втручання водія, коли цей транспортний засіб зупиняється. Нова функція дозволяє ACC зупинити мотоцикл в контрольованій манері. Система оптимізована для мотоциклів з автоматичною трансмісією (наприклад, нова модель KTM, яка першою буде включати ACC S&G), оскільки система самостійно керуватиме зчепленням та перемиканням передач для зупинки мотоцикла. Коли рух на дорозі відновлюється, водії можуть знову привести мотоцикл в рух, натиснувши кнопку або додавши трохи газу.

 

Допомога при груповій їзді (GRA)

Звичайні системи ACC не працюють так добре для мотоциклів, що їздять у групах, оскільки не враховують їзду в шаховому порядку. Функція допомоги при груповій їзді використовує алгоритм, який визначає, чи ви в групі, застосовуючи ACC для регулювання швидкості, щоб підтримувати безпечну дистанцію від наступного мотоцикла попереду та від того, який їде прямо перед вами.

 

Асистент дистанції під час їзди (RDA)

Асистент дистанції під час їзди контролює рух попереду, щоб забезпечити, що ви знаходитесь на встановленій дистанції, як і ACC, але він працює при вимкненому ACC і коли водій контролює дросель. Коли система виявляє, що ви наближаєтесь до повільнішого транспортного засобу, вона автоматично знижує прискорення або, якщо потрібно, застосовує гальма. У такому випадку водії можуть відмінити уповільнення, натиснувши на газ для обгону.


Асистент екстреного гальмування (EBA)

У той час як RDA базується на підтриманні безпечної дистанції попереду, асистент екстреного гальмування йде далі, втручаючись у випадку виявлення ризику зіткнення, коли водій не застосовує достатньо гальмівного тиску, щоб уникнути його. EBA збільшує гальмівний тиск на колеса, щоб знизити швидкість якомога швидше для уникнення зіткнення.


Попередження про наближення ззаду (RDW)

Попередження про наближення ззаду подібне до RDA, але використовує задній радарний датчик для виявлення транспортних засобів, що наближаються ззаду. Коли система помічає, що інший транспортний засіб під'їжджає занадто близько, вона спалахує попередженням на дисплеї мотоцикла, повідомляючи водія про необхідність вжити заходів.


Попередження про зіткнення ззаду (RCW)

Попередження водія про наближення іншого транспортного засобу – це лише половина завдання. Попередження про зіткнення ззаду повідомляє водіїв транспортних засобів позаду, коли виявляє неминуче зіткнення ззаду, активуючи задні аварійні вогні мотоцикла. Звичайно, ефективність RCW напряму залежить від ступеню уваги водія позаду, але тут кожна деталь може допомогти.


Майбутнє мотоциклів з радарною технологією

Як ми казали раніше, Bosch має презентувати чотири нові системи з переднім радаром (усе, крім попередження про наближення ззаду та попередження про зіткнення ззаду) у листопаді на новій моделі KTM з автоматизованою механічною трансмісією. Ймовірно, це буде новий 1390 Super Duke GT або 1390 Super Adventure. Але зовсім скоро ми зможемо бачити ці технології і на інших моделях, особливо в межах групи Pierer Mobility (KTM, Husqvarna Motorcycles, GASGAS, MV Agusta) та у інших мотовиробників.

 

За матеріалами www.motorcycle.com



bottom of page